Recenze jako nástroj prodeje

JAK MÁ RECENZE VYPADAT A JAK JI OD KLIENTŮ ZÍSKAT?

Není recenze jako recenze...

Pokud si lidem řekneš o zpětnou vazbu na tvé služby, nejčastěji mají pocit, že to děláš proto, že se chceš zlepšit. V dobré víře ti tedy začnou říkat mouchy tvého produktu nebo služby, ať je můžeš vychytat. 

Ano, pro zpětnou vazbu a tvé zlepšení to je dobré. Pro následný prodej ti to je ale k ničemu.

Zkus to jinak. Místo zpětné vazby, chtěj odpověď na konkrétní otázky, které jim dáš.

Pokud to jde, ptej se vždy na konkrétní výsledek, který tvá služba/produkt přinesl.

Např.

Jakých výsledků jsi díky tomu dosáhl?

V čem konkrétně jsi se díky tomu posunul?

Co tě z toho zaujalo nejvíc?

Co konkrétně tě z naší konzultace nejvíc posunulo?

Jaké největší uvědomění si z toho pro sebe odnášíš?

Co ti na ....(produktu) vyhovovalo nejvíc? 

Která část pro tebe byla nejpřínosnější?

Jak konkrétně ti to pomohlo ve tvé situaci/životě/práci/podnikání?

ATD.

 

Záleží samozřejmě na dané službě či produktu.

Mým cílem je ti jen ukázat, že dostaneš vždy tak správnou odpověď, jak správně se zeptáš. Ideální verze je klidně připravit krátký dotazník o několika otázkách, který usnadní recenzi i tvému klientovi. A ty získáš tak konkrétní odpovědi, jak budeš potřebovat.

VŽDY SE SNAŽ POUŽÍVAT RECENZE S CELÝM JMÉNEM, FOTOGRAFIÍ A POVOLÁNÍM. PŮSOBÍ TO NEJLÉPE.

 

Jak získat recenze v případě prodeje služeb/online produktů?

U fyzických produktů je to jednoduché, vezmeš jich pár a pošleš. Jak ale získat recenze, když jsi na začátku a prodáváš služby?

1) Pokud teprve začínáš např. s koučinkem, terapiemi nebo jakoukoliv konzultační činností 1:1 můžeš nabídnout kolem sebe prvním deseti lidem konzultaci zdarma právě za recenzi (se jménem a fotografií, kterou můžeš zveřejnit). 

Jestli nechceš oslovovat známé, co takhle dát nabídku do některé z Facebookových skupin, kde se pohybuje tvá cílovka? Tvá služba výměnou za recenzi pro prvních 10 lidí. Někdy se vyplatí udělat něco na začátku zdarma. Tohle se ti vrátí desetkrát. 

Extra tip: Vymysli odměnu za další doporučení a uvidíš, že už z těchto prvních klientů "zdarma" budeš mít další UŽ placené klienty.

2) Pokud začínáš s online kurzem můžeš to udělat stejně. Oslov pár lidí okolo tebe, ať si kurz projdou a dají ti recenzi nebo nech první "běh" kurzu jet určité množství lidí zdarma, jen za recenzi. Díky tomu můžeš kurz v průběhu upravovat a až poté ho dáš do ostrého prodeje i s recenzemi.

3) Vždy na konci kurzu nebo na konci spolupráce, požaduj zpětnou vazbu. Ideálně, dokud je člověk ještě v tom nadšení. Jakmile ji budeš chtít měsíc zpětně, už si pořádně nevzpomene.

S RECENZEMI POTOM PRACUJ NA TVÉM PROFILU PRAVIDELNĚ. DOPORUČUJI TI ZAŘADIT JE DO TVÝCH OBSAHOVÝCH PILÍŘŮ. NEVÍŠ, CO TO JE? MRKNI NA PŘÍSPĚVEK ZDE.